Miekenrens.reismee.nl

Caye Caulker

Daar zijn we weer! Inmiddels in een heel andere sfeer beland!

We hebben maandag de bus genomen van Tulum naar Chetumal, een plaatsje bij de Mexicaanse grens. Daar hebben we geslapen en bruine bonensoep gegeten en de volgende dag om drie uur met de boot naar een eiland in Belize gegaan! Alweer allemaal rompslomp met immigratieformulieren e.d., maar eigenlijk ging het allemaal best makkelijk, als je maar geen haast hebt. Toen we aankwamen op het eiland Caye Caulker waren we eigenlijk een beetje in shock :P We hadden echt een toeristisch eiland a la Kos verwacht, maar het is een soort Jamaica in het klein! Alleen maar zandweggetjes, geen auto's, houten huisjes, palmbomen en rastafari's! Haha echt een super fijne sfeer! We moesten er alleen wel aan wennen dat iedereen het echt meent als ze je aanbieden te helpen, niet alleen uit zijn op het verkopen van spulletjes o.i.d. Iedereen spreekt je aan en maakt een praatje met je. En bovendien doet bijna niemand hier iets, er is ook niet veel te doen. Je kan boottripjes maken naar hele mooie plekken en duiken, maar voor de rest niet veel meer. Er is ook geen strand, alleen een soort piertje waar je kan zwemmen en eten en drinken met je voetjes in het water! Het is een scheur in het eiland ontstaan door een orkaan (een tijd geleden) waardoor het eiland in tweeen is gesplitst. Daarom heet het nu ook de Split, en je kan er heerlijk zwemmen!

We verveelden ons in het begin wel een beetje, dus we hadden besloten om gisteren te gaan duiken. Alles was al helemaal geregeld, alleen 's nachts was er storm en regen en Miek werd een beetje ziek, dus hebben we de duiktrip uitgesteld tot vandaag. Het was echt heel mooi! Veel meer te zien dan de snorkeltour op Cozumel! We waren maar met zn tweeen met 1 instructeur Ed en we kregen meteen les in het prepareren van de scuba. Ed vond ons een natuurtalent (serieus, geen grapje) en toen hebben we besloten om onze Padi Certification hier te halen! Kost wat duiten, maar niet veel meer dan in Europa en dit is echt een superplek om te doen! Het rif is het een na grootste na het Great Barrier Reef in Australie!

Dus vanmiddag zijn we meteen in een hokje geplaatst met een dvd en hebben we 3 uur lang instruction manuals gekeken :P Morgen gaan we weer duiken en als het goed is hebben we in twee dagen ons certificaat!

Waarschijnlijk nemen we daarna de boot naar Belize City, vanwaar we doorreizen naar Guatemala!

Ellen

Niet te diep duiken hoor!!!!!!!!!! xx

Lianne

Ahh Caye Caulker!! Door jullie verslag is het net alsof ik er weer ben :)!! Op en top genieten daar!! Succes met het duiken en veel plezier in Guatemala! Tip: als jullie in Antigua komen, beklim één van de vulkanen daar! Super mooi! Veel liefs, Lianne

anton

Ik ben diep onder de indruk. Ik ga hard sparen voor ook een reisje die kant op. Ziet er fantastisch mooi uit. Succes met het duikbrevet.

de reizigers

Jeej we hebben onze padi gehaald!! Erg mooi gedoken en veel geleerd! Vanochtend tussen de haaien! Aah maar de deden niks :p

Ruud en Bets

Wauw, super!!!!
Lijkt me top om tussen de vissen (liever geen haaien) te zwemmen, XX

Rosanne

Zo dat is wel even een betere locatie om te duiken dan in Malaga vorig jaar! Wauw super vet!! Lekker jongens, geniet ervan! Xx

Martin

Pas een ruime week daar en nu al zoveel meegemaakt!! Klinkt echt super!! Én weer een diploma/ervaring rijker, die heeft straks een mooi plekje naast jullie veterdiploma e.d;)! Enjoyy!!!! X

Tim

En?? Duikbrevet binnen? Hoe was het? Lijkt me echt ontzettend stoer! Tot hoe diep mogen jullie nu?

Binnenkort even een demo in het Noordzeekanaal Rens? :p