Miekenrens.reismee.nl

De eerste dagen

Hola amigos!

Er zijn inmiddels al een paar dagen voorbij, dus even een korte update!

De eerste dag lekker op het strand gechilled. De tweede dag zijn we met de boot naar het eiland Cozumel geweest, voor de kust van Playa del Carmen. Hebben we ons een snorkeltrip aan laten smeren (uiteraard met veel korting! haha) maar dat was niet heel bijzonder. Het schijnt bij de duikers enorm in trek te zijn, maar wij vonden het een beetje tegenvallen. Waarschijnlijk ook omdat orkaan Wilma vorig jaar veel van het koraalrif heeft verwoest...Maar goed, daarna een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. Mamas handtekening vervalst voor de creditcard en hoppa, gaan met die banaan! Met 50 km per uur over de snelweg, geen probleem :p Onderweg onze eerste tropische regenbui ervaren, gelukkig een schuilplekje gevonden! Na de regenbui weer verder en het natuurpark Punta Sur bezocht. Mochten we met onze brommer in, en onderweg interessante stops gemaakt. Krokodillen gezien in hun natuurlijke habitat in de lagunen! Haha ze waren echt super dichtbij, echt cool! Verder nog mooie natuur en zee. Toen weer terug naar de boot en toen we in Playa del Carmen aankwamen werd het ineens noodweer (precies de boottocht gered) en begon iedereen te rennen om alle kraampjes e.d. in veiligheid te brengen. Gelukkig was het na twee uurtjes weer over en toen nog even de stad in geweest. Miek heeft dr haren laten vlechten, is nu iets minder sexy maar wel lekker voor het zwemmen!

De volgende dag hebben we ons hotel achter ons gelaten voor een grottentocht in een ondergrondse rivier! Was echt supervet, met wetsuits aan en helmen op (inclusief hoofdlampje) de grotten in! Soms lopen door het water, maar ook zwemmen en alles ertussenin! Echt een super ervaring! Daarna de bus genomen naar het stadje Tulum, waar we vlak bij de ruines een soort van campingsite vonden aan het strand. Allemaal mensen met tenten, maar ook cabañas op palen. Daar hebben we er eentje van gehuurd, zonder airco, toilet of eigenlijk niets behalve een bed en een tafel! Haha echt back to basics. Er is wel een lichtje, maar dat gaat om middernacht uit. Vanochtend na een heeeeel warme nacht naar de ruines van Tulum geweest, waar we weer een regenbui over ons heen kregen. We hadden onze zwemkledij aan dus no worries. Daarna een busje gepakt naar Akumal, het schildpaddenstrand! Moesten even zoeken, maar met een geimproviseerde snorkel hebben we toch allebei (omstebeurt om onze tas te bewaken :P) zeeschildpadden gezien! Rens twee kleintjes, Miek een hele grote! Nu weer terug in Tulum, morgen nemen we de bus naar Chetumal om dinsdag de grens over de gaan naar Belize!

We kijken morgen even of het lukt om fotos online te zetten!

Tot snel!

xx

Mart & roos

Ow wat klinkt het super! Jullie maken nu al zulke vette dingen mee!! Schildpadden en krokodillen, nog niet bang geweest miek?! Wij zitten nu in de auto, dus ik lees jullie avonturen weer over een week! Genieten jullie!! Kus van ons

marloes eelco annabel en jasper

Wij hebben t eindelijk droog. Gister de jungle van ballorig heerhugowaard overleefd. Vandaag survivel fietsen door de buitjes naar t dorp van callantsoog (1 km). Nog niet gesnorkeld in de noord zee (was ik ook niet van plan). Zo te lezen vermaken jullie je prima. Geniet ervan!

Sofie

Wat een super begin van de reis! Klinkt fantastisch! Heel veel liefs en nog heel veel mooie avonturen toegewenst! xxx

anton

Lijkt me nu al een super vakantie! Ik ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen.

Suus

Jeetje wat super allemaal!! Jullie zijn nog niet eens een week weg en al zoveel gedaan!!
Ik heb het even gegoogled en het zijn echt alleen maar witte stranden en blauwe zeeën daar, wauw!
Hier gaat alles goed.. het weer is nog steeds treurig maar dat wordt waarschijnlijk beter deze week. Maar ik lig lekker op de bank met SATC van Roos, dus ik vermaak me wel :)
Ben benieuwd naar jullie foto's en nieuwe avonturen! Geniet en vergeet niet voorzichtig te zijn!!
Kussie!!

Mel

Wat super gaaf en wat een foto's NU AL! Echt super joh! GENIETEN HE!! Groetjes uit regenland!

Annelies

Dit klinkt echt te gek! Ik ben helemaal niet jaloers. Geniet ervan!

xx Annelies

p.s. Bonbons waren heerlijk. :D

Ruud en Bets

Vanuit Aruba een kort berichtje: Het ziet er fantastisch uit allemaal! Wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Wij herkennen de omgeving, echt top die witte stranden en blauwe zee! Gelukkig zwemmen er hier geen krokodillen!!! Maar wel sommige vervelende Arubanen;-) Geniet nog lekker, doen wij ook, tot snel, XX