Miekenrens.reismee.nl

Flores - Tikal

Hola!

Hier weer een berichtje!
Allereerst, we hebben ons duikbrevet gehaald! Het waren drie intensieve dagen, maar we hebben het doorstaan! Heel veel geleerd en heeeeeel vee lmooie dingen gezien! Inclusief een school haaien en pijlstaartroggen! Nu mogen we 40m diep duiken (nog niet gedaan overigens) bijna overal waar we willen.

Maandag zijn we vertrokken van Caye Caulker naar Belize City. Het was daar erg vies en druk en ook onveilig, echt een teleurstelling na het relaxte Caye Caulker. We bleven er ook maar een nacht om de volgende dag de bus naar Flores, Guatemala te pakken. In het hostel kwamen we een Nederlands stel tegen uit Maastricht van onze leeftijd, die zijn met ons meegereisd naar Flores. Erg gezellig en leuk om wat meer aanspraak te hebben!

De busreis ging goed en Flores is een mooi stadje. Het is een eiland in een heel groot meer. Erg mooi uitzicht! We zitten in een goedkoop hostel, maar het is heel gezellig en leuk ingericht. Alleen maar backpackers, dus een fijne sfeer. De eerste dag hebben we rustig aan gedaan en een kleine berg in de buurt beklommen om vanuit een hoge boom het hele meer te kunnen overzien. Het was me een tochtje (we konden het ook eerst niet vinden, hebben twee keer zo veel gelopen dan nodig..) en het uitzicht was super!

Vanochtend om 4 uur ons bed uit om de oude mayastad Tikal te bezoeken. Het was zo vroeg om de hitte en toeristenstroom te vermijden. We hadden een erg leuke gids die ons naast de archeologische sites ook de flora en fauna uitlegde (zie bij de foto´s de man met de tarantula). We hebben apen, neusbeertjes, toekans en een tarantula gezien! Echt superleuk en mooi, niet te vergeten natuurlijk de tempels! Veel geklommen en gelopen, gelukkig viel de hitte mee. De hoogste tempel was 70m hoog en keek uit over de hele jungle! Hoewel het vroeger toen de stad in gebruik was geen jungle was, lastig om voor te stellen!

De rest van de middag hebben we ons beziggehouden met pinnen, want we hebben nogal wat problemen met onze pinpassen...Die van Rens doet het sporadisch en die van Ellemiek nooit. Maar gelukkig 2 km verderop eindelijk geluk gehad en als beloning een avocado gekocht in de supermarkt. Werkt altijd.

Morgen gaan we verder naar het zuiden, en zullen we de watervallen Semuc Champey bezoeken. Schijnt erg mooi te zijn dus we hebben er zin an!

XXX

Christel

Wauw een tarantula in het wild! Wij zagen vandaag een slangetje in Krka nationaal park, met allemaal watervallen daar hebben we gezwommen. Nu in Split, zaterdag bruiloft.
Pas goed op jullie geld en zorg dat je genoeg pint als dat kan, lastig hoor, want je moet natuurlijk ook niet teveel bij je hebben.
Ik ga nog even kijken of ik jullie foto's kan zien ip mijn tel. Geniet nog lekker!!! Xxx

sofie

Hee! Klinkt fantastisch allemaal. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Xx

anton

gefeliciteerd met jullie brevet. 40 m onder water; ik moet er niet aan denken. Mooi verhaal en mooie foto's. Erg indrukwekkend. Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal met foto's.

Marjo

Hoi Rens en Annemiek, ik heb de link even doorgekregen van Tim. Kan ik ook even kijken hoe jullie aan het genieten zijn en de foto's zien. Jullie zullen wel heel veel te vertellen hebben bij thuiskomst. Maar geniet nog van de dagen die voor jullie liggen.
Groetjes. Marjo

Ruud en Bets

Super allemaal!! Ziet er fantastisch uit, wij gaan sparen;-)
Nog even over die haaien: Ruud heeft er een stuk van gegeten, dus als jullie ze vangen, klaarmaken op cajun manier, eet smakelijk!
Geniet lekker, XX