Miekenrens.reismee.nl

Antigua en Lake Atitlan

hoi iedereen!

Maandag zijn we vertrokken uit Lanquin naar Antigua. Betere reis dan de vorige, alleen was Rens ziek dus dat was niet fijn...Helemaal niet omdat het water was afgesloten in ons hostel de nacht ervoor dus was er bijna geen toilet en douche. Dus vies en ziek in de bus. In Antigua waren al een paar mensen die we kenden met een andere bus aangekomen, dus we deelden met zn 7en een kamer.

S avn}onds werd Rens alleen maar zieker en kreegn ie koorts, dus hij ging niet mee uit eten. De volgende dag gelukkig weer opgeknapt en hebben we op eigen houtje de stad verkend. Antigua is echt supermooi! Heel oud, was vroeger de hoofdstad van heel Centraal Amerika totdat de vele aardbevingen het stadje zo aantastten dat Guatemala City tot hoofdstad werd omgedoopt. Nu staat het op de werelderfgoedlijst, dus is heel mooi bewaard! Allemaal gekleurde koloniale huisjes en veel ruines van kloosters en kerken. Ook heb je mooi zicht op de drie vulkanen die de stad omringen, erg speciaal.

De volgende dag zijn we om 6u opgestaan om de vulkaan Pacaya te beklimmen. Deze is vorig jaar nog uitgebarsten, dus erg actief. Wij hebben er ecvhter niks van gemerkt :p Het was een redelijk steile toch van 2 uur naar boven, maar het was super. Boven de boomgrens was alleen maar zwart gruis en een prachtig panorama uitzicht. Ook kon je rookpluimpjes uit de krater zien komen. WE mochten helaas niet helemaal naar boven, hjadden we wel graag gewild. In een aantal gaten in de grond was het zo heet dat we marshmellows hebben kunnen roosteren in de grond! haha erg grappig.

Vandaag hebben we samen met een ENgelse wiskundeleraar David de chickenbus genomen naar Panajachel. Of beter gezegd, vier bussen. Op een gegeven moment stopt de bus, begint iedereen te roepen dat je eruit moet en wordt je tas van het dak gehaald en bovenop een andere bus gegooid. DUs moet je erachter aan rennen! Haha erg grappig en leuk om mee te maken! Was ook een stuk goedkoper dan de toeristenshuttle, dus dat scheelt.

Panajachel ligt aan het Lake Atitlan, volgens sommigen het mooiste meer van de wereld. Het meer is wel erg mooi, maar de dorpjes eromheen vallen een beetje tegen.We hebben vanmiddag een beetje rondgebanjerd en een busticket gekocht naar Mexico voor morgenochtend. De bus gaat om 6.30u, maar we staan om 5u op om hopelijk een mooie zonsopgang te kunnen zien bij het meer! Zijn ook allemaal vulkanen omheen, dus wie weet! David gaat de andere kant op morgen en de Nederlanders nemen ook een andere route, dus vanaf morgen zijn we weer met zn tweeen.

xxx

Ella

Hoi Ellemiek en Rens.
Ik heb de site via Bets gekregen en al jullie reisverhalen gelezen. Wat geweldig. Wat hebben julle al veel gezien en beleefd. En wat een mooie foto´s. Blijf genieten dan genieten wij met jullie mee. Weer een heel ander stukje van de wereld. Liefs Ella en Cor