Miekenrens.reismee.nl

Merida en Valladolid

Buenos tardes!

Het is zover, we zijn op onze laatste bestemming aangekomen..Maar zal eerst even de afgelopen avonturen beschrijven :p

Na Palenque zijn we naar de hoofdstad van Yucatan Merida gegaan. We zaten in een heel leuk hostel, huiselijke sfeer met een heel aardige gastheer Rafa. Elke avond gezellig in de tuin gezeten met rum (met allemaal spaanstaligen, dus niet dat we veel te zeggen hadden) en een zwembad!
Was wel erg heet snachts...hebben 1 keer een nachtje in een hangmat geprobeerd, maar de muggen hebben dat een beetje verpest helaas..we zitten sowieso helemaal onder!

Maar goed, vanuit Merida hebben we nog cenotes bezocht (waterpoelen in grotten) waar we met paard en wagen over een tramrails in de jungle werden gesleept. Een erg interessante ervaring.
Na Merida zijn we naar een klein stadje Valladolid gegaan, waar we eindelijk weer een grote eigen kamer in een hotel hadden met een fijne ventilator en een eigen badkamer! Erg fijn na wekenlang hostels!
Vanuit Valladolid hebben we de vindplaats Chichen Itza bezocht,de bekendste van Yucatan. Was wel mooi (de tempel op onze reismeesite in levende lijve gezien) maar niet erg speciaal, na 1,5 uur stonden we weer buiten. Dus toen kwamen we op het geniale idee om meteen naar Coba door te gaan, de andere vindplaats die we nog graag wilden zien. Coba is bijna niet blootgelegd en alles ligt midden in de jungle heel ver uit elkaar, maar het was super! Het regende inmiddels, maar dat was alleen maar fijn. Geen mexicaanse tropische bui, maar een oerhollandse miezerdag.

Vandaag hebben we de bus gepakt naar Playa del Carmen, de plek waar we zijn begonnen inderdaad. Leuk om weer terug te zijn, het weer is hier alleen niet veel beter dus we hopen dat het strand morgen wat wordt! WE zijn niet erg bruin dus hopelijk kunnen we nog wat inhalen!

Woensdag vliegen we naar huis, dus dit is waarschijnlijk ons laatste berichtje..We gaan genieten van onze laatste dagen!

xxx

Ruud en Bets

Hey lieve Ellemieke en Rens, wat een super verhalen allemaal, dit is niet in één avondje te vertellen wat jullie gezien en beleefd hebben!! Hopelijk pakken jullie nog een paar dagen het zonnetje op de mooie witte stranden. Geniet nog even volop, een hele goeie reis, doe voorzichtig en tot donderdag. De appelmoes staat klaar;-) XX

Suus

Nou das niet zo erg hoor, want wij zijn ook niet erg bruin hier...
Toch duim ik voor nog een dagje mooi weer voor jullie!
Geniet en tot heel snel!!!!! :D
Liefs!!!